٩/١١/٢٠٠٧

الدور عليا انا

ازيكم ...هى السبب ...هوندا هى السبب ..هى اللى خلتنى اقعد افكر ....وجت عايزة افهم كملت عليا

هوندا بعتتلى التاج ..وعايزة افهم قالتلى فكرى فى مزاياه وعيوبه فى نفس الوقت
وطلعت فى الاخر بانى انا كمان ليا عيوب زى ما هو ليه عيوب
وبما ان رمضان على الابواب ...قلت اعترف بقى شوية

انا كمان عندى عيوب وتصرفات تخلى اللى قدامى يتجنن

منها انى ما ببطلش كلام ..رغاية يعنى ...ورغم انى ما بحبش حد يقاطعنى وانا بتكلم ..بقاطعه كتير فى كلامه ..وبحس ساعتها انه عايز يصرخ ويقولى اسكتى شوية ....
طبعا انا لو فى مكانه هروح كاتبة بوست على طول اسمه رغااااااااااااااااية

يبقى ده اول بوست ....تانى بوست كان هيتكتب عليا منه هو فلوووووووووووووسى
لانى كل شوية بدبسه فى خروجات وغدا وعشا ...واخر مرة اتعشينا برة كانت تدبيسة تمام ...كان ممكن نتعشى فى مكان تانى وندفع نص المبلغ اللى دفعه ...
هو طبعا ما قالش حاجة وطلع الفلوس وهو ساكت ...بس كنت حاسة انه هيعيط ...وانا ولا كانى شايفة حاجة ..اعمل ايه يعنى؟

تالت بوست ممكن كان يكتبه ...هو انا وخطيبتى وشغلى ...
لانه تقريبا طول الاسبوع مش فاضى ..شغل شغل شغل ...وانا طول الاسبوع بزهق فيه واقعد اقوله انت ما بتفضاش ابدا
انا عارفة انه الطبيعى انه يشتغل امال هيقعد فى البيت ؟كمان عارفة انى لما هرجع الكلية هبقى مشغولة زيه ...وانى بشتكى دلوقتى بس عشان انا اللى فاضية ...بس اعمل ايه يعنى ..بسلى نفسى بانى اتخانق معاه على شغله

رابع بوست :صحابى
هو ليه صحابه ..لسه معاهم ونصهم زيه لسه ما اتجوزوش
يعنى فاضيين ...بيخرج معاهم يتعزموا عند بعضهم وليهم مناسبات كتير مع بعض ..اعياد ميلاد ...خطوبة ..كتب كتاب ...تعيين جديد ..ترقية ...الخ الخ
طبعا لازم يروح ويجامل ويهنى ..ولو ما عملش كده يبقى مش صاحبهم بجد ....
انا بقى مالى؟ يعنى مرات نيجى نخرج ..ما ينفعش علشان صاحبه فى المستشفى ولازم يزوره ....مرة تانية يجى يزورنا فى البيت ساعة ويمشى عشان فرح واحد صاحبه وطبعا ما ينفعش اروح معاه
انا كتير بقوله صحابك اهم منى ...وانه بيقعد معاهم اكتر ما بيقعد معايا ..وهو يقولى مهو صحابه هما كمان ليهم حقوق عليه ...وزى ما بيعمل معاهم بيعملو معاه

الخامس :كلامها
ساعات ..وانا بقول ساعات بيبقى كلامى صعب قوى معاه ....ولا كانه واحد معرفوش
وساعات بتلخبط وما بعرفش اتصرف معاه فى مواقف سهلة جدا ..واحيانا بيصادف اننا نقابل حد من صحابه وانا بسكت خالص وما بتكلمش ..رغم انه بيكون انسان محترم ...احيانا برضه الصراحة بتبقى متعبة مش مريحة ..وانا بصارحه كتير ...يعنى بتعبه كتير رغم انى ممكن اقول نفس الكلام باسلوب تانى



المهم ...انا تقريبا كده ريحت ضميرى من موضوع عيوبى وعيوبه ...عشان بس ما حدش يقول انى بعمل نفسى ملاك

وكمان مرة بقول ...انا بفكر اقفل المدونة او اصارحه انى عاملة مدونة ...مش عارفة ...بس لو لاقتوها اتقفلت فى يوم من الايام اعرفو انى يا اما انا اللى قفلتها ..يا اما انا اللى قفلتها

هناك ٣ تعليقات:

روح يقول...

لسة بعقلي

اية العقل دة يابنتي
ما شاء الله عليكي
العقل زينة فعلا ايوة كدة
كبرت بنتي وعقلت وةبقت عروسة
ههههههههههههههه
فعلا كلامك صح جدا
مفيش حد كامل
وللاسف كتير منا بينسي
انة فيه عيوب
بردوا وفي نفس الوقت
بتبقي عايزة واحد تفصيل
وقاعدة له علي الوحدة
انا سعيدة بالنضج اللي
وصلتي له دة
ربنا يوفقك يارب
وادعيلي مش عرفة اخد قرار
ولا عرفة اختار ادعيلي بالتوفيق
بحبك في الله تحياتي

kafrawy يقول...

العقل زينة ف الباترينة



ياعاتف


انفخ البلالين


تمام هو دة الكلام و لا بلاش

Young entrepreneur يقول...

السلام عليكم
يا ريت تزورنا و تقولنا رأيك
Trateesh Kalam